Merhaba, adım Abdülhamid.

Merhaba, adım Abdülhamid. Osmanlı'nın 34. padişahıyım. İstibdad kurdum ve Anayasal düzene geçişi 30 yıl geciktirdim. Osmanlı'daki ilk üniversitenin açılışını 24 yıl geciktirdim. Bol bol kitap yaktırdım. 16 karım ve 17 çocuğum oldu. Cumhuriyet bütün sülalemi Türkiye'den kovdu.
Diderot'un ansiklopedisi dünyayı değiştirmişti. Ben de bizim ilk ansiklopedimizi yazan Ali Suavi'yi kafasına sopa vurarak öldüren askeri paşa yaptım. Lakin askerin okuma yazması yoktu; imzasını "v -ters v" (arap rakamları ile 7-8) şeklinde atardı; adı Yedi Sekiz Hasan Paşa kaldı.
Adım Abdülhamid... Nasıl ki 2013'lerde jölelinin biri "dünyada iki buçuk lider var: rte, putin ve 1/2 obama" saçmalamasını yaptıysa biri de benim için "dünyadaki aklın %5'i Bismarck'ın %95'i de Abdülhamid'in" gibi bir saçmalama yaptı. O gün bugündür beni bir halt sanıyorlar.
Ben Abdülhamid, hiçbir devlet evrağına abdestsiz imza dahi atmazdım ama arada sırada rom içerdim. Rom içtiğimi de halktan saklardım, gizli kapaklı içer şeyhülislama çaktırmazdım. İslamın 99. Halifesiyim ben ama arada sırada rom yuvarlardım. Olur o kadar.  https://www.youtube.com/watch?v=Pe2gIwr_NBk 
Adım Abdülhamid, Türk tarihinin en önemli devlet adamlarından biri olan; ilk Türk anayasasının mimarı, Osmanlı'ya meclisi getiren, Türk bankacılığının ve gazeteciliğinin temellerini atan Sadrazam Mithat Paşa'yı ilk fırsatta Arap çöllerine sürgüne gönderip orada boğdurdum.
Abdülhamid'in 30 yıl süren istibdadı Osmanlı'nın geri kalmışlığını -ilericiliğe en çok ihtiyaç duyulan dönemde- katmerlemiştir. Abdülhamid sonrasını da Şair Eşref'in bu dizelerinden anlayın. Ne zaman okusam kahkaha atarım:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tintoretto - Son akşam Yemeği (last supper) eseri ve açıklaması

Reklamsız Spotify Yükleme Masaüstü Sürümü (Windwos 10)